π. Βασίλειος Θερμός
Για τρεις κυρίως λόγους:
1. Για πνευματικούς λόγους, ως ένα εργαστήριο αρετής. Μέσα σ’ αυτή μαθαίνουμε να χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλο, ν ’αποκτήσουμε παιδιά, να διασταυρώνουμε και να ελέγχουμε τις απόψεις μας, να μοιραζόμαστε τα συναισθήματα μας, να βάζουμε φραγμό στις επιθυμίες μας.
2. Να συμμετάσχουμε στο γεγονός της δημιουργίας. Ευχαριστιακά δεν κρατάμε την αγάπη γι τον εαυτό μας ( εγωισμός του ζευγαριού). Όταν γεννάμε παιδιά τα πράττουμε ως συνεργοί του Θεού. Με την επίγνωση ότι φέρνουμε στον κόσμο υποψήφιους αγίους.
3. Ως ταυτότητα οικογένειας θέλουμε γάμο δύο ετερόφυλων προσώπων για να εικονίζουμε το Χριστό που ήλθε να εξαλείψει τις διαιρέσεις του κόσμου.
Ο γάμος δεν είναι μυστήριο επειδή έχει κάτι ακατανόητο, γιατί μυστήριο είναι κάθε συνάντηση κτιστού και άκτιστου, Θεού και ανθρώπων. Στον εκκλησιαστικό γάμο έχουμε μια τέτοια συνάντηση ή μάλλον μια ένωση, όπως είναι μυστήριο η ενανθρώπηση του Θεού ή της Θ. Λειτουργίας. Ο γάμος λειτουργεί ενοποιητικά. Παίρνει δύο ετερόφυλα άτομα και με την ισχυρή δύναμη της αγάπης βάζει ως στόχο τη γεφύρωση της διαίρεσης. Χρειαζόμαστε όσο ποτέ τον εκκλησιαστικό γάμο στην ιστορία της ανθρωπότητας, όχι ως απλή τελετή, αλλ’ ως κεντρικό άξονα της ζωής κάτω από τον οποίο παίρνουν νόημα όλες οι υπόλοιπες πτυχές του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου